Rusning till Chark-SM:s utställarplatser

 

Publicerat den av & kategoriserat under Chark-SM, Chark-SM:s branschmässa, Den Stora Charkdagen, Sponsorer.

Chark-SM:s branschmässaTre av fyra huvudsponsorplatser och en stor del av klassponsorplatserna bokades direkt när anmälningen till Chark-SM 2012 öppnades i februari. Även intresset för mässan är större än någonsin.

– Vi arbetar för att kontinuerligt förbättra Chark-SM och är otroligt glada över det ökande intresset och de många trogna sponsorer och utställare som vi har, säger Susanne Ekstedt, projektledare för Chark- SM.

Utöver produkttävlingen där Sveriges bästa charkprodukter bedöms och belönas består Chark-SM även av en heldag med stor konferens, branschmässa och festlig bankett på kvällen.

”Självklart att vara med”
Lyckeby Culinar, Nimo-KG och Svensk Charksupport blev klara som huvudsponsorer direkt. Alla tre var huvudsponsorer även senaste Chark-SM och har varit engagerade i många år.

– Chark-SM är en fantastisk träffpunkt för charkbranschen i Sverige. Det är självklart för oss att vara med. Och det ska bli spännande att komma till nya Hotel Clarion Post, säger Steven Gladh, vd på Svensk Charksupport.

Viktig samlingspunkt
Även Culinar lyfter fram att Chark-SM är en viktig samlingspunkt för branschen. Båda företagen poängterar att de ser det som mycket viktigt att vara med och stötta och driva utvecklingen inom charkprodukter och charkbranschen. De är också positiva till utvecklingen av evenemanget.

– Det är roligt att se hur Chark-SM förbättras för varje gång och vässas när det gäller plats, program och inramning. Det är också ett tillfälle för oss att kraftsamla internt. Vi har alltid som målsättning att presentera ett antal nyheter på Chark-SM, säger Karin Birch, som ansvarar för marknadsföringen på Culinar.

Stärker branschen
KA Lundgren, som var en av de första klassponsorerna att anmäla sig, har varit med sedan starten 2001.

– Det är viktigt att det finns en stor och erkänd tävling för att stärka branschen. Det ser man inte minst på att företagen använder Chark- SM alltmer i sin marknadsföring. Mässan har blivit en trevlig mötesplats de senaste åren. Helheten med mässan, konferensen och festligheter på kvällen fungerar mycket bra, säger Patrik Lundgren, vd på KA Lundgren.

Är du intresserad av att bli sponsor eller utställare mejla Susanne Ekstedt på info@charksm.se.

Artikel publicerad i tidningen Kött&Chark nr 3 2012.