Satsningen kommer ge ökad kännedom och förståelsen för vad Chark-SM är samtidigt som det synliggör medaljerna. Satsningen syftar även till att uppmana butikerna att öka kundupplevelsen genom att hjälpa konsumenterna att hitta de bästa charkuterierna i Sverige och lyfta fram dem. På så vis ökar vi värdet för tidigare vinnarprodukter samtidigt som vi ökar värdet för tävlande företag i Chark-SM 2024.

Att Chark-SM går in som kategoriägare för Årets Kött- och Charkavdelning ger branschen en möjlighet att lyfta fram och informera, dels om tävlingen i sig, dels om alla högkvalitativa charkuterier som vunnit priser i tävlingen. Det är viktigt för hela branschen, säger Magnus Därth, vd Kött och Charkuteriföretagen

Vinnare av Årets Kött- och Charkavdelning koras på Dagligvarugalan 14 november i Stockholm. Men innan dess ska så klart vinnarna i Chark-SM koras i Malmö 17 oktober!

Vinnaren av Årets Kött- & Charkavdelning ska vara en butik som utmärker sig genom affärskänsla, engagemang, kreativitet och kunskap. Vilken avdelning vill du ska vinna 2024?

Nominera din favorit här!